hasankortak
üye
- Katılım
- 23 Tem 2021
- Mesajlar
- 430
- Konu Yazar
- #1
Selamlar dostlar ben bazq
Başlıkta gördüğünüz sorulara yanıt vermek ve Türkiye'de ilk olan Mapper ve Map konusunda yardımlaşma topluluğunu duyurmak için bu konuyu açıyorum.Umarım hepsini okur ve anlarsınız.
MLO Nedir ?
MLO Oyunda olmayıp özel yapılan modellemeler,Interior'lar olarak geçer.
Nasıl Yapabilirim ?
MLO yapmak için 3DS MAX programına ve onun için özel pluginlere ihtiyacınız var, internette aratarak sağlam yabancı kaynaklara erişebilirsiniz veya aşağıda davetini bırakacağım Discord sunucumuza gelip ilk ve tek Türkçe kaynağa erişebilirsiniz.
YMAP Nedir?
YMAP CodeWalker programı üzerinden oyunda bulunan veya sizin oluşturduğunuz Model/Prop/Interior'ları sadece YERLEŞTİRDİĞİNİZ dosyadır.Buna oyunda gördüğünüz herşey dahildir, motelden tutun çöp kutusuna kadar herşey YMAP veya YTYP üzerinden yerleştirilmiştir.
Nasıl Yapabilirim ?
CodeWalker'ın Discord Sunucusu üzerinden son yayınlanan sürümü indirip başlayabilirsiniz.Kolay bir arayüzü olduğu için herkes yapabilir.
Aralarındaki Fark Nedir ?
3DS MAX Modelleme uygulamasıdır ve MLO birleştirilmiş birden fazla modellemedir,birebir benzeri veya aynısı yoktur, özeldir.
YMAP ise sadece koordinat belirten bir dosyadır.
YMAP/MLO FPS DÜŞÜRÜR MÜ ?
Hayır, düşürmez. Fakat bazı değişkenleri vardır.
FPS'i etkileyen maddeler :
1- Texture Kalitesi
i- Texture ne kadar kaliteliyse RAM o kadar dolar. GTA5 2/4K ve üstü Texture'ları renderlayamadığı için sadece rami doldurur.
2- Render Distance
i- Render Distance modelin ne kadar uzaklıktan itibaren renderlanacağını belirler.
ii- Bu değer fazla ise oyuncu girdiği her ortamda o obje uzak olsa bile renderlar ve GPU'yu yorar.
3-Modelin/YMAP'in büyüklüğü
i- Model veya YMAP ne kadar büyükse o kadar alan ve çevresi renderlanır ve FPS Tüketir! Fakat merak etmeyin o size büyük gelen MRPD küçük olarak geçiyor, büyük katogorisinde ada olarak ViceCity , Kolezyum, Stadyum var.
4- Polygon sayısı
i- Polygon nedir ? Polygon modelin oluştuğu materyaldir , atom gibi düşünebilirsiniz, ne kadar polygon var ise model kalitesi o kadar artar.
ii- Polygon sayısı yani modelin kalitesi arttıkça GPU zorlanacaktır ve FPS Tüketecektir.
iii- Ortalama Polygon sayısı 20.000'i aşmayacak şekilde 1050Ti GPU'da FPS Farkı yaratmayacaktır.
Çıkarımlar
1- FiveM sunucularında MLO veya YMAP kullanmak için kullanıcının minimum sistem gereksinimleri ortak karar olarak şöyledir : 8-12 GB RAM - 1050Ti 4GB - 5. Nesil işlemci.
i- Neden ? Çünkü her ne kadar GTAV çıkalı 8 yıl olmuş olsada modlu şekilde oynuyoruz.
ii- Örnek olarak GTAV'te her zaman şehir renderlanmaz, görev açtıkça ve hareket ettiğiniz sürece renderlanır.
2- MLO veya YMAP FPS DÜŞÜRMEZ !
i- YMAP asla fps düşürmez tek başına.
ii- MLO ise küçük ve orta katogorisi yukarıda belirttiğim gereksinimleri karşılayan oyuncuda bir FPS farkı yaratmayacaktır.
iii- FPS'i MLO'lar değil scriptler etkiler.
Başlıkta gördüğünüz sorulara yanıt vermek ve Türkiye'de ilk olan Mapper ve Map konusunda yardımlaşma topluluğunu duyurmak için bu konuyu açıyorum.Umarım hepsini okur ve anlarsınız.
MLO Nedir ?
MLO Oyunda olmayıp özel yapılan modellemeler,Interior'lar olarak geçer.
Nasıl Yapabilirim ?
MLO yapmak için 3DS MAX programına ve onun için özel pluginlere ihtiyacınız var, internette aratarak sağlam yabancı kaynaklara erişebilirsiniz veya aşağıda davetini bırakacağım Discord sunucumuza gelip ilk ve tek Türkçe kaynağa erişebilirsiniz.
YMAP Nedir?
YMAP CodeWalker programı üzerinden oyunda bulunan veya sizin oluşturduğunuz Model/Prop/Interior'ları sadece YERLEŞTİRDİĞİNİZ dosyadır.Buna oyunda gördüğünüz herşey dahildir, motelden tutun çöp kutusuna kadar herşey YMAP veya YTYP üzerinden yerleştirilmiştir.
Nasıl Yapabilirim ?
CodeWalker'ın Discord Sunucusu üzerinden son yayınlanan sürümü indirip başlayabilirsiniz.Kolay bir arayüzü olduğu için herkes yapabilir.
Aralarındaki Fark Nedir ?
3DS MAX Modelleme uygulamasıdır ve MLO birleştirilmiş birden fazla modellemedir,birebir benzeri veya aynısı yoktur, özeldir.
YMAP ise sadece koordinat belirten bir dosyadır.
YMAP/MLO FPS DÜŞÜRÜR MÜ ?
Hayır, düşürmez. Fakat bazı değişkenleri vardır.
FPS'i etkileyen maddeler :
1- Texture Kalitesi
i- Texture ne kadar kaliteliyse RAM o kadar dolar. GTA5 2/4K ve üstü Texture'ları renderlayamadığı için sadece rami doldurur.
2- Render Distance
i- Render Distance modelin ne kadar uzaklıktan itibaren renderlanacağını belirler.
ii- Bu değer fazla ise oyuncu girdiği her ortamda o obje uzak olsa bile renderlar ve GPU'yu yorar.
3-Modelin/YMAP'in büyüklüğü
i- Model veya YMAP ne kadar büyükse o kadar alan ve çevresi renderlanır ve FPS Tüketir! Fakat merak etmeyin o size büyük gelen MRPD küçük olarak geçiyor, büyük katogorisinde ada olarak ViceCity , Kolezyum, Stadyum var.
4- Polygon sayısı
i- Polygon nedir ? Polygon modelin oluştuğu materyaldir , atom gibi düşünebilirsiniz, ne kadar polygon var ise model kalitesi o kadar artar.
ii- Polygon sayısı yani modelin kalitesi arttıkça GPU zorlanacaktır ve FPS Tüketecektir.
iii- Ortalama Polygon sayısı 20.000'i aşmayacak şekilde 1050Ti GPU'da FPS Farkı yaratmayacaktır.
Çıkarımlar
1- FiveM sunucularında MLO veya YMAP kullanmak için kullanıcının minimum sistem gereksinimleri ortak karar olarak şöyledir : 8-12 GB RAM - 1050Ti 4GB - 5. Nesil işlemci.
i- Neden ? Çünkü her ne kadar GTAV çıkalı 8 yıl olmuş olsada modlu şekilde oynuyoruz.
ii- Örnek olarak GTAV'te her zaman şehir renderlanmaz, görev açtıkça ve hareket ettiğiniz sürece renderlanır.
2- MLO veya YMAP FPS DÜŞÜRMEZ !
i- YMAP asla fps düşürmez tek başına.
ii- MLO ise küçük ve orta katogorisi yukarıda belirttiğim gereksinimleri karşılayan oyuncuda bir FPS farkı yaratmayacaktır.
iii- FPS'i MLO'lar değil scriptler etkiler.